Novice

10.10.2008

Kiine pariške zvezde so Soul in hibridni koncepti

-  Svetovna premiera urbanega križanca Soula v serijski različici
-  Svetovna premiere: cee'da s sistemom ISG (Idle Stop&Go), hibridna koncepta cee’d in Soul
-  Evropskega premiera Sportaga FCEV (fuel cell electric vehicle)

Ob svetovni predstavitvi svojega novega modela  - urbanega križanca Soula – je Kia na pariškem avtomobilskem salonu predstavila sedem različic novinca.

Prihajajoči Soul predstavlja revolucionarno prelomnico za Kiino modelno paleto. Novincu je namenjena vloga enega ključnih modelov, ki bodo znamko popeljali med največje svetovne avtomobilske velikane (zaenkrat je Kia skupaj s Hyundaijem na 5. mestu med največjimi), saj bo po predvidevanjih pritegnil povsem nov segment evropskih in ameriških kupcev. Soul bo segel v srca večtisočih voznikov, ki jih do prihoda pro_cee'da ni ravno mrgolelo – mladih in tistih »mladih po srcu«.

Vodja Kiinega oblikovanja, sloviti Peter Schreyer, je nakratko o Soulovi evoluciji od prve risbe iz leta 2006 do serijskega modela povedal:   “Kia Soul bo Kio popeljal med proizvajalce dizajnerskih vozil, po katerih bodo kupci hrepeneli. Soul, ki je osmišljen v ZDA, razvit v Južni Koreji in uglašen v Evropi, je  oblikovalsko izjemno posrečen model, ki bo uspešno ponazarjal samosvoj in prepoznaven  slog. Soul bo model, ki se mu bo težko upreti, kar bo imelo za posledico dobro prodajo tega urbanega križanca.” 

Soul bo v Evropi serijsko opremljen z avdio napravo (RDS radio/CD predvajalnik z MP3), s šestimi zvočniki z izhodno močjo 112 W, inovativno PowerBass tehnologijo in strešno anteno. Nadgradnja zvočnega sistema – vključno s sistemom ‘Sound Sensitive Mood Lighting’ (315 W), velikim osrednjim zvočnikom, zunanjim ojačevalcem in sub-wooferji v prtljažniku ter skupno osmimi zvočniki.

Nova motorja s po 126 KM (dizelski in bencinski 1,6-litrski motor)
Na evropskih cestah bo Soul kupcem omogočal izbiro med 126-konjskim bencinskim ali dizelskim motorjem (v nekaterih državah bo lahko imel 1,6-litrski CRDi motor tudi šibkejšo različico s 115 KM). Oba motorja sta bila razvita za model cee'd in se proizvajata le v Kiini slovaški tovarni). V ZDA in nekaterih neevropskih državah bo na voljo tudi dvolitrski bencinski motor s 142 KM.  Pospeški (od 0 do 100 km/h) so med 10,4 in 11,3 sekundami, poraba goriva pa v razponu od 5,1 do 6,6 l/100 km, količine emisij CO2 pa so med 137 in 159 g/km (za evropsko motorno paleto).  Kia Soul bo v večini zahodnoevropskih držav serijsko opremljen s šestimi varnostnimi zračnimi blazinami, štirimi zavornimi diski in ESP (programom za elektronsko stabilnost vozila).

Štirje novi Kiini »zelenci« 
Kia je v Parizu v svojem »zelenem kotičku« na ogled postavila štiri nove modele – Kia cee’d ISG, Soul Hybrid, cee’d Hybrid in Sportage FCEV. Ena prvih »okolju prijaznejših« tehnologij, ki bo po konceptu zaživela v serijski različici  bo novi Kia ISG (Idle Stop&Go) sistem, ki bo od začetka novega leta na voljo pri bencinsko gnanem cee'du. Inovativni ISG sistem motor samodejno ugaša (ko se vozilo ustavi ali počasi premika v prostem teku) in ponovno prižiga, kar zmanjšuje porabo goriva tudi do 15%. 

Hibridna moč za Kia Soul in Kia cee’d
Prav tako je bila v Parizu tudi svetovna premiera hibridnih konceptov cee’da in Soula.
»Eko« Soula poganja 1,6-litrski bencinski motor (126 KM), ki ga bo dodatno poganjal 15-kilovatni električni motor z največjim navorom 105 Nm, prenos pa omogoča Kiin CVT brezstopenjski samodejni menjalnik. Za manjšo porabo tudi tu skrbi ISG sistem.  Za polnjenje električnega motorja skrbi »regenerativno zaviranje«. Prototip je oblikovan tako, da njegova poraba znaša 4,9 l/100 km, količina emisij CO2 pa je 117 g/km, kar zmanjšuje emisije CO2 za 26,4%. Hibridni cee’d, tako kot hibridni Soul, uporablja kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega in pomožnega 15-kilovatnega električnega  motorja. Poraba goriva znaša 4,8 l/100 km, količina emisij CO2 pa 114 g/km.

Kia tudi v Evropi predstavlja svoja vozila z gorivnimi celicami
Kot del prizadevanj korporacije Kia Motors pri razvoju programu električnih vozil z gorivnimi celicami  (FCEV - fuel cell electric vehicle), je model Sportage FCEV podvržen večletnim preizkušanjem in evoluciji. Ta program že nekaj let poteka v Kiinih razvojnih centrih v J. Koreji in ZDA, sedaj pa ga je Kia prvič predstavila v Evropi. 
Več let trajajoče delo ima za posledico številne inovacije, vključno z močjo 100 kW (136 KM) z gorivnimi celicami in novo litium-ionsko polimersko 152-voltno baterijo, ki Sportagu FCEV omogoča izjemne zmogljivosti, doseg 300 km in vžig pri nekaj stopinjah pod ničlo. Sportage FCEV poganjajo z vodikom gnane gorivne celice in je v celoti plod Kiinega razvoja. 

***

Korporacija Kia Motors je ustanovljena leta 1944 in je najstarejši korejski avtomobilski proizvajalec. Kot del skupine Hyundai-Kia Automotive Group, Kia je šesti največji avtomobilski proizvajalec na svetu. Kia je v letu 2007 prodala 1.269.000 vozil (3,5% več kot leta 2006). Kia danes zaposluje 33.000 ljudi in skozi svojo prodajno-servisno mrežo 3.800 zastopnikov ustvarja letne prihodke v višini 19 milijard ameriških dolarjev. Kia letno v razvoj in raziskave vlaga celo 4,6% svojih prihodkov, samo v svojo prvo evropsko tovarno na Slovaškem pa so vložili 1,1 milijardo evrov. Kia je uradni sponzor FIFA in UEFA, glavni sponzor Australian Opna, uradni sponzor Davisovega pokala, 9 klubov ameriške košarkarske NBA lige ter košarkarske NLB/ Jadranske lige.

 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih