Novice

17.03.2022

Primerjalni test – Kia Sportage : Hyundai Tucson
Auto Bild, 18.03.2022

Novi Sportage je zmagovalec primerjalnega testa. 
Sportageva garancija traja sedem let, Tusconova pa pet let.

Če ne bi poznali podjetij, ne bi nikoli rekli, da sta Sportage in Tucson zelo podobna avtomobila. Razlike so minimalne in bolj stvar okusa kot kaj drugega. V obeh vozilih je vgrajen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki pretika med prestavami in na cesto prenaša moč 1,6-litrskega menjalnika s turbo polnjenjem. 

48-voltni blagi hibridni sklop je vgrajen pri enem in drugem, ta je bolj v pomoč pri vožnji. Štirikolesni pogon je elektronsko krmiljen, glede na stik s podlago prenaša moč med osema. Tehnična arhitektura je torej identična. Nič čudnega, na koncu koncev gre za isti koncern. Kia Sportage in Tucson sta dvojčka, na enak način, kot sta to VW Tiguan in Škoda Kodiaq. 

Kateri izmed korejskih SUV-jev pa je boljši? Je na to vprašanje sploh mogoče odgovoriti? Ne, kajti razlike med njima so praktično nemerljive. Še največja razlika je v ceni. 


1,6-litrski turbo bencinski motor je pri nižjih obremenitvah suveren, tudi slišen. Pri višjih vrtljajih in teži vozila pa se sliši kot preobremenjen, v tipično brnenje štirivaljnika postane malce moteče. Tudi pri menjalniku ni posebnih razlik. Pretikanje je nekoliko občutno, bolj hektično speljevanje pa menjalnik prenese samozavestno, a malce zadržano. Eden in drugi kick-down ukazov ne marata.
Kljub skoraj enaki teži vozila pa prihaja do nekaterih razlik pri meritvah. Recimo pri polnem pospeševanju, zaviranju in tudi pri porabi. 


Volan je povezan in deluje enakomerno, v obeh avtomobilih je glede na ta razred zelo dobro nastavljen. Brez napak prenašata moč na cesto; če potrebujemo pomoč, pa elektronsko zaklenemo osrednji diferencial za porazdelitev 50:50 spredaj/zadaj. Odlično!
 

Tako Sportage kot Tucson sta zaradi mehkih vzmeti in prilagodljivega vzmetenje zelo udobna in tudi večjih nepravilnosti ne prenašata na potnike. Do meje pridemo šele pri polni naloženosti avtomobila in na zelo slabem cestišču. 
 

Pri vsakdanjih voznih tegobah pomagajo elektronski pripomočki. Delovanje opozorilnika na vozilo v mrtvem kotu je brezhibno in natančno. Preko kamer v zunanjih ogledalih se slika projicira na kokpitu. Razlika je npr. v prikazu opozorilnega simbola, ki je pri Sportageu zelo dodelan, pri Tucsonu pa poenostavljen. Majhna razlika je tudi pri upravljanju, Sportage ima dvoje korakov za izbor med klimo in multimedijo. 


Hyundai zmore nositi do 15 litrov več prtljage, dobi pa Kia dodatno točko za zelo stabilna odlagalna mesta pod prtljažnim dnom, robustna pritrdilna mesta pa bodo še kako praktična. 
 

Torej, razlika med enim in drugim je nepomembna. Tisto, kar opazimo, je tisto, na kar se tudi hitro navadimo (npr. pri upravljanju). Sta zelo drugačna od konkurence, istočasno pa praktična in vsesplošno uporabna. Na koncu ostane še vprašanje garancij, ki se razlikujeta v tem, da Tusconova traja pet let in ni omejena s prevoženimi kilometri, Sportageova pa sedem let.


Za ogled originalnega članka, prosimo, prenesite spodnjo pdf datoteko! 
 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih