Novice

28.02.2008

Test Kia Cee'd Sporty Wagon 1.6 CRDi VGT EX Europe

Avtomagazin, februar 2008, Sporty Wagon navduši s prostornostjo ter razmerjem med opremljenostjo, motorizacijo in ceno.

 

 

Tako resno, kot se je Kia s petvratnim Cee'dom lotila evropske konkurence, je upravičeno prišla po svoj kos pogače tudi v razredu kompaktnih kombijev.

 

Kiinim inženirjem je s Cee'dom uspelo nekaj, česar niso dosegli še nikoli. To je nenazadnje potrdil tudi naš test petvratne kombilimuzine (AM 11/2007), iz katere je izpeljana tudi kombijevska različica s pomenljivim imenom Sporty Wagon. Od petvratnega Cee'da je Sporty Wagon daljši za 235 milimetrov, torej se je skupna dolžina že močno približala štirim metrom in pol in je oblikovno eden izmed bolj posrečenih izdelkov. Zlasti zanimive so njegove zadnje luči, ki objemajo zadnja stebrička, oblikovno pa izstopajo tudi trikotne šipe na zadnjem delu boka. Oblika je podrejena velikemu zadku, kjer se bohoti eden največjih adutov te Kie, to je 534-litrski prtljažnik, ki ima dvojno dno s predalčki, katerih skupna prostornina je 55 litrov.

Glede litrov, namenjenih prtljagi, se takšna Kia zlahka postavi ob bok kombijem, kot so VW Golf Variant (505 litrov brez dvojnega dna, 560 litrov), Oplova Astra Caravan (540 litrov), Focus Caravan (482 litrov), Renault Megane Grandtour (520 litrov) in drugi.

 

 

Čeprav so vrata prtljažnika velika in težka, se lahko odpirajo in še lažje zapirajo (teža). Vzorna je velikost nakladalne odprtine, nakladalna površina je nizka, nakladalnega roba pravzaprav ni (če upoštevamo na majhne predale razdeljeno dvojno dno), prtljažnik je lepo obdelan, ima 12-voltno vtičnico, rolo, če zložimo zadnjo klop (deljivo v razmerju 40:60), pa ga lahko še povečamo. Ob podrti zadnji klopi nastane ravno dno, s čimer se prostornina prtljažnika poveča na zelo praktičnih 1.664 litrov. V tovornem delu smo pogrešali le zaščitno mrežo (zanke za njeno vpetje sicer so), ki bi med vožnjo preprečila premikanje drobnarij po prtljažniku.

 

 

Poleg prtljažnika razveseljuje tudi notranja prostornost, ki bo še posebej razveselila kolena in glave v drugi sedežni vrsti. V Cee'du Sporty Wagonu lahko povsem udobno »živi« štiričlanska družina.

 

Večja prostornina je prinesla daljšo in težjo karoserijo ter predelano podvozje, ki so mu na zadnji premi spremenili nastavitve vzmeti in blažilnikov. Pripravljeni smo bili še na večjo občutljivost za bočni veter, pričakovali pa smo tudi povsem zgledno vodljivost. In tu nas SW ni razočaral. Cee'd Sporty Wagon leži na cesti povsem zanesljivo, veliko pa k dobrim občutkom prispeva tudi stabilizacijski sistem ESP, ki je pri opremi Ex Europe+ serijski. Stabilizacijska elektronika dovoli, da pogonsko kolo ob pospeševanju malo zdrsne, potem pa opazno (z zaviranjem) umiri vozilo. Žal ESP-ja pri nižjih ravneh dodatne opreme ni mogoče izbrati na seznamu dodatne opreme, so pa na njem parkirni senzorji (150 evrov), ki olajšajo upravljanje dolgega, a preglednega zadka. Nakupa vsekakor ne odsvetujemo!

 

Notranjost Kie Cee'd Sporty Wagon je prijetno presenečenje. Vsi gumbi so na dosegu, dovolj malo jih je, da ne povzročajo zmede, osvetljeni so vsi, razen tistih za upravljanje električno pomičnih in ogrevanih vzvratnih ogledalc. Avtomobil ima električni pomik vseh štirih stranskih stekel, vsaka meglenka (spredaj, zadaj) se vklopi in izklopi posebej, volan je nastavljiv po višini in globini (hitro se najde ugoden položaj za volanom) ter razumno servoojačan, tako da voznik vso vožnjo dobro občuti položaj koles.

 

Potovalni računalnik je sicer enosmeren, za njegovo upravljanje je treba pritiskati tipko na sredini armaturne plošče, a informira o najpomembnejših stvareh. Tipke na volanu, s katerimi upravljamo radijski sprejemnik, bi bile lahko manj plastične (radio ima RDS, MP3-predvajalnik, prek AUX- in USB-izhoda pa se poveže tudi z drugimi predvajalniki ali pomnilniškimi ključi), vendar pa je notranjost tega Cee'da med prijetnejšimi v tem razredu, saj je poleg drugega dovolj odlagalnih mest za vse drobnarije.

 

Za varnost je dobro poskrbljeno; avto se ponaša s petimi zvezdicami Euro NCAP (Cee'd), ima sidrišči Isofix zadaj, štiri varnostne blazine in dve varnostni zavesi ter ABS, pri tej opremi pa tudi ESP. Pozitivno preseneti še kakovost zvočne izolacije potniškega prostora, pa čeprav 1.6-litrski turbodizel ni ravno tiha voda. Ta 115-»konjska« zverinica lahko še kako dere bregove. Motor potrebuje zjutraj nekaj časa za predgretje, nato pa se oglasi z za dizle značilnim robatim zvokom, ki pa se razgubi, ko je agregat ogret in ga je mogoče slišati le še pri višjih vrtljajih. Čreda 115 »konj« in zbirka 255 Nm je pravšnja, da nam je vožnja v veselje. Najbolj se razživi med 1.900 in 4.000 vrtljaji; takrat je priporočljivo imeti volanski obroč pod popolnim nadzorom.

 

 

Na testu je Kia za 100 prevoženih kilometrov v povprečju zahtevala 7,2 litra plinskega olja, kar je ugoden podatek.

 

Končna ocena

 

Sporty Wagon navduši s prostornostjo ter razmerjem med opremljenostjo, motorizacijo in ceno (cena testnega modela: 18.090 evrov). Tudi poraba goriva je ugodna, zaradi ugodnega, sedemletnega jamstva pa imate lahko manj skrbi kot kupci tekmecev, ki te Kie v marsičem ne prekašajo.

 

 

S klikom na spodnji link si lahko ogledate test v celoti

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih